Just do it! Investovať do tenisiek?


Pred desiatimi rokmi som pracoval ako technická podpora v telekomunikačnej spoločnosti. Chudobný študent ide na brigádu, určite to poznáš. Natlačený v električke cestou do práce som si všimol neprehliadnuteľný bilboard s nápisom “Just do it!” Práve v tomto momente som sa začal zaujímať viac o značku Nike a kúpil som si moje prvá Nike tenisky za ťažko zarobené peniaze!


Áno, jednoducho to sprav! ... Slogan je jednoduchý, surový a odvážny. Má hodnotu miliárd a zarába miliardy ročne. Za svetovým úspechom stojí úspešná spolupráca medzi študentom Philom Knightom a jeho trénerom Billom Bowermanom.


Najvýznamnejšie milníky Nike, ktoré zvýšilo hodnotu firmy:

  • Predstavenie modelu tenisiek “Waffle Trainer”

  • Nike ide na burzu – IPO v 80. rokoch

  • Slávna kampaň v roku 1988 – Just do it!

  • Podpísanie spolupráce s Michaelom Jordanom